حقوق زنان، جنگ ایالات متحده – ناتو
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

نوجوان تونسی داوطلب

برای

«جهاد از طریق ازدواج موقت» در سوریه

نوشتۀ عباس زینب

Abbès Zineb

مرکز مطالعات جهانی سازی، 28 فوریه 2013

منطقه : خاورمیانه

تحلیل : سوریه

 

http://www.mondialisation.ca/une-adolescente-tunisienne-candidate-au-djihad-par-le-mariage-en-syrie/5324657

مقام عالی مذهبی در عربستان سعودی، شیخ محمد العریفی فتوائی تحت عنوان «گشایش در جهاد از طریق ازدواج در سوریه» صادر کرده، و بر آن است تا از دیدگاه مذهبی، مناسبات جنسی با زنان سوری را برای مزدوران اسلامگرائی که در خاک سوریه به سر می برند و مجرد و یا دور از همسران خود هستند قانونیت بخشیده و رایج سازد. با مراجعه به چنین فتوائی مزدوران مسلح جهادطلب می توانند برای مدتی که از چند ساعت تجاوز نمی کند، با زنانی که ازدواج نکرده اند و یا توسط شوهرانشان ترک شده اند یا طلاق گرفته اند ازدواج کنند.

از آنجائی که زنان سوری کفایت نمی کنند، این فتوا در انترنت منتشر شده و  در شبکه های اجتماعی زنان مسلمان را در سراسر جهان دعوت می کند که برای «جهاد از طریق ازدواج» (ازدواج موقت) به سوریه بروند. البته شرط این است که زنان باید مؤمن باشند و به تکالیف اسلامی عمل کرده، نقاب و حجاب داشته باشند. سن زنان باید حداقل 14 سال و یا توسط شوهرانشان ترک شده باشند. بر اساس همین گزارشاتی که در فیسبوک و توئیتر منتشر شده تا کنون در پاسخ به این فتوا، ده ها داوطلب ازدواج موقت از هم اکنون در سوریه حضور دارند.

بین داوطلبان یک نوجوان 16 سالۀ تونسی وجود دارد که از همان راه و شبکه ای عبور کرده است که برای انتقال هزاران مزدور تونسی در جنگ علیه مردم سوریه راه اندازی کرده اند.

والدین این دختر جوان آشفته و غرق در اشک درخواست کمک نموده و جبهۀ ال نصرت را متهم کرده اند که دختر آنها را ربوده و به سوریه فرستاده اند. در یک ویدئو ای که در شبکۀ فیسبوک منتشر شده، عموی این دختر جوان اعلام کرد که او از روز شنبۀ گذشته ناپدید شده، و جهاد طلبان را متهم کرد که او را شستشوی مغزی داده و با خود به سوریه برده اند تا به ضمانت فتوای«جهاد از طریق ازدواج» به خدمت سربازان مسلح مزدور انجام تکلیف کند.

ویدئو را ببینید

http://www.algerie1.com/actualite/une-adolescente-tunisienne-candidate-au-djihad-par-le-mariage-en-syrie/

 


March 6th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی